پاکسازی پوست

روش های درمان لک صورت

داشتن پوستی شفاف، زیبا و بدون لک آرزوی همه است. لک های صورت یک مشکل رایج در هر سنی به خصوص در سنین 20 تا 30 سالگی است که می تواند جذابیت شما را کاهش دهد. بنابراین سریع ترین راه برای درمان لک های صورت نگرانی زیادی برای افراد است.

مدتی است که این روند رواج پیدا کرده است که آرایش صورت هیچ پوششی روی پوست ندارد و روی پوست طبیعی فرد آرایش صورت می گیرد، بنابراین افراد بیشتری برای داشتن پوستی سالم و شفاف تلاش می کنند. ما در این مقاله سعی داریم شما را با أنواع لک های پوستی و روش های درمان لک های صورت آشنا کنیم.

علل لکه های صورت چیست؟

لکه های تیره می تواند ناشی از تاثیر نور خورشید بر رنگدانه پوستی به نام ملانین باشد، البته به صراحت می توان گفت که عوامل زیادی در ایجاد لکه روی صورت دخیل هستند. اما شایع ترین آنها کک و مک ناشی از لکه های خورشیدی است. و ما در جلوتر روش های درمان لک صورت را به شما خواهیم گفت.

  1. بارداری یکی از شایع ترین دلایل لک های پوستی در زنان است.
  2. پیری و کهن سالی.
  3. کمبود ویتامین.
  4. از داروهای خاصی مانند کلرپرومازین، دی پنی‌سیلامین، هیدانتوئین، داروهای ضد مالاریا و داروهای ضد سرطان استفاده می کنید.
  5. التهاب پوست.
  6. بیماری هایی مانند آرتریت، نارسایی کلیه و سیروز کبدی.
  7. آرایش.
  8. نور مستقیم خورشید.
  9. حساسیت به برخی مواد مانند عطر و ادکلن.

 

آشنایی با انواع لک روی صورت

 

کک و مک

کک و مک در پوست های روشن و افرادی که چشم های آبی یا موهای قرمز دارند بیشتر دیده می شود. این لک ها از پنج سالگی بر روی پوست ظاهر می شوند. این لکه ها تغییرات فصلی دارند، بنابراین در زمستان از بین می روند.

 

لک های زایمان

زایمان و بارداری یکی از شایع ترین علل ایجاد لک روی گونه ها و پیشانی است. این لکه‌ها معمولاً پس از زایمان از بین می‌روند، اما در برخی افراد می‌توانند چندین سال روی پوست باقی بمانند. لکه بینی در زنانی که از قرص های ضدبارداری استفاده می کنند بیشتر دیده می شود.

 

لک های ناشی از پیر شدن

لکه های پیری به دلیل افزایش سن و قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید روی صورت ظاهر می شوند. معمولا این لکه ها در سنین سی تا چهل سالگی روی سطح پوست ظاهر می شوند.

 

مصرف داروهای خاص

برخی بیماری ها و داروها نیز باعث ایجاد لکه های پوستی می شوند. برخی از داروهای ضد سرطان، کلرپرومازین، دی پنی سیلین و داروهای ضد مالاریا می توانند ظاهر لکه ها را روی صورت افزایش دهند.

استفاده بیش از حد از قرص مینوسیکلین برای درمان جوش نیز می تواند منجر به تیره شدن پوست در مناطقی شود که جوش ها التهاب و قرمزی پیدا می کنند.

 

تاثیرات دستکاری جوش

جوش می تواند یکی از دلایل دیگر ایجاد لک در صورت باشد.

 

مشکلات کبدی

مشکلات و اختلال در عملکرد کبد یکی دیگر از علل ایجاد لک های پوستی است.

 

روش های درمان لک صورت

از روش های درمان لک صورت می توان به موارد زیر اشاره کرد :

 

لیزر Co2

یکی از سریع ترین راه ها برای از بین بردن لک های صورت استفاده از لیزر Co2 است. این لیزر علاوه بر تاثیر شگفت انگیز بر روی نواحی پوست، می تواند باعث جوانسازی پوست نیز شود. اشعه های این لیزر پوست را تحریک کرده و پوست را برای تولید کلاژن و ترمیم بافت آماده می کند.

عمق نفوذ این روش بسیار کم است، به لایه بیرونی پوست نفوذ می کند، بنابراین بهترین راه برای درمان لکه های پوستی است.

در طول درمان با استفاده از این روش، نباید به مدت طولانی تا دو ماه زیر نور مستقیم خورشید بمانید. یکی از عوارض این روش تورم است و زمان بهبود آن بین 4 تا 7 روز است.

 

فتوشاپ پوست

فتوشاپ پوست یک فناوری جدید و مدرن برای تمیز کردن و ماساژ بدن است. این روش تمام قسمت های پوست را از بین می برد.

فتوشاپ پوست، نسل جدید تجهیزات میکرودرم ابریژن، کل پوست صورت را به طور همزمان ماساژ داده و سلول ها و لک های سطح پوست را از بین می برد.

 

میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ باید توسط پزشک متخصص پوست انجام شود. در این روش استوانه ای از صدها سوزن، زخم های بسیار ریز و درشتی را در سطح پوست ایجاد می کند.

این فرآیند پوست را تحریک می کند تا کلاژن تولید کند تا خاصیت ارتجاعی آن بازگردد. پس از شکستن سد پوستی با این روش، از سرم مخصوص ویتامین C و ترمیم زخم یا پلاسمای غنی از پلاکت برای روشن شدن و رفع لک های پوستی استفاده می شود.

 

لایه برداری

یکی دیگر از روش های درمان لک صورت، لایه برداری است که باید توسط متخصص پوست و مو انجام شود. برخی از عوارض جانبی مانند لایه برداری، قرمزی و حتی خارش ممکن است در طول عمل رخ دهد. اما بعد از چند روز لایه ای جوان و شاداب سطح پوست را می پوشاند.

نه تنها پوست صاف و نرم تر می شود، بلکه در برخی موارد جای زخم های آن نیز محو می شود. در حالی که بسیاری از لایه بردارهای شیمیایی بدون نسخه در دسترس هستند، باید به یک کلینیک تخصصی زیبایی مراجعه کنید تا این روش به شیوه ای حرفه ای برای شما انجام شود.

 

دارو درمانی

دارودرمانی راه دیگری از روش های درمان لک صورت است که بسیار موثر است. دارودرمانی لکه های پوستی را بررسی می کند و داروهای مناسب را تجویز می کند.

 

مزوتراپی صورت برای لک های پوستی

مزوتراپی صورت یکی از راه های رفع بی نظمی های صورت است که باعث افزایش تولید کلاژن در پوست می شود. این فرآیند به بهبود پوست سرعت می بخشد و ظاهری شاداب و تمیز به آن می بخشد.

در مزوتراپی قبل از تزریق یک ماده بی حس کننده روی پوست گذاشته می شود که باعث می شود بیمار دردی نداشته باشد.

پزشک سوزن های حاوی آنزیم ها و ویتامین ها را از 1 تا 4 سانتی متر زیر پوست فرو می کند و حرکت سوزن به جلو و عقب با یک ضربه سریع انجام می شود.

برخی از لکه ها به دلیل قرار گرفتن شدید پوست در برابر نور خورشید در تابستان، برخی از لکه ها به دلیل تغییرات هورمونی ناشی از بارداری و غیره است.

اما بیشتر این روش ها موقتی هستند. مزوتراپی صورت یکی از محبوب ترین و ماندگارترین روش هایی است که برای از بین بردن دائمی لک های صورت استفاده می شود. با مزوتراپی صورت برای لک ها برای همیشه با لک ها خداحافظی خواهید کرد.

 

سریعترین روش از بین بردن لک صورت با مزوتراپی

اساس مزوتراپی صورت برای درمان لک، تزریق مواد دارویی به زیر پوست است. پس از چندین بار تزریق این مواد به زیر پوست، لکه ها و لکه های سیاه پوست به تدریج از بین می روند.

قبل از تزریق، پوست شما بی حس می شود و بسته به شرایط شما و میزان درمان، می توان این ماده را به اعماق مختلف پوست تزریق کرد. عمق تزریق می تواند بین 1 تا 4 میلی متر باشد.

راه های زیادی برای از بین بردن لک های پوستی وجود دارد، اما درمان قطعی به عمق لک بستگی دارد.

 

میکرودرم ابریژن

روش دیگر روش های درمان لک صورت میکرودرم ابریژن است. این روش در کلینیک های زیبایی استفاده می شود و تاثیر بسیار خوبی بر روی اپیدرم پوست دارد.

در این روش پزشک از ابزاری شبیه مته با برس برای برداشتن لکه پوستی استفاده می کند. پزشک شما به آرامی و کم عمق این ابزار را به داخل پوست شما می کشد تا لایه های اضافی پوست را از بین ببرد و هرگونه لکه سطحی را پاک کند.

برای دستیابی به نتایج بهتر با میکرودرم برای از بین بردن لکه های پوستی، توصیه می شود درمان را به پایان برسانید و میکرودرم ابریژن را چندین بار انجام دهید.

 

هزینه راه های درمان لک صورت

هزینه روش های درمان لک صورت متفاوت است و به دوره درمان، روش درمان، کلینیک و پزشک بستگی دارد. برای اطلاع کامل از هزینه رفع لک های تیره صورت بهتر است مستقیم به متخصص پوست و زیبایی مراجعه کنید.

میزان دقیق هزینه ها با توجه به میزان بازسازی پوست و روشی که روی پوست شما انجام خواهد داد توسط پزشک معالج تعیین می شود. عوامل مختلفی در تعیین قیمت و هزینه درمان اسکار صورت وجود دارد که به شرح زیر است :

  • تعداد لکه های صورت.
  • هزینه ویزیت دکتر.
  • تعداد جلسات مورد نیاز برای درمان.
  • موقعیت و امکانات کلینیک.
  • استفاده از تکنیک ها و وسایل خاص.
  • اقدامات ویژه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *