پاکسازی پوست

تفاوت فیشیال صورت با پاکسازی صورت

گاهی اوقات از مراقبت از پوست خود غافل می شویم یا به دلیل مشغله های زندگی، سلامت پوست را مهم نمی دانیم. همه این مشکلات باعث ایجاد زخم های بیشتر روی پوست شده و سلامت و شادابی آن را تحت تاثیر قرار داده است.

قبل از هر چیز باید توجه داشت که پوست ما به خصوص پوست صورت و گردن که معمولاً بدون پوشش است و در تماس دائمی با محرک های محیطی مانند آلاینده ها، اشعه های مضر خورشید و میکروارگانیسم ها است.

علاوه بر این، این قسمت های پوست نسبت به سایر قسمت های پوست ما آسیب پذیرتر هستند. بنابراین نیاز به بازیابی با استفاده از روش های مختلف مانند: لایه برداری یا پاکسازی، اما روش های مختلفی برای جوانسازی پوست وجود دارد، هر کدام چه تاثیری روی پوست دارند؟

تفاوت فیشیال صورت با پاکسازی صورت

  • یکی از تفاوت های پاکسازی صورت و فیشیال صورت این است که پاکسازی صورت باید هر دو تا سه هفته یکبار انجام شود، اما در فیشیال صورت نیازی به تکرار مداوم درمان نیست و کافی است تا داخل صورت تجدید شود. یک دوره 1 تا 2 ماهه را ببینید.
  • در فرآیند پاکسازی پوست فقط از ماسک های مخصوص استفاده می شود که دلیل آن هزینه کم این روش است. علاوه بر پاکسازی پوست در تکنیک فیشیال صورت، ماساژ به صورت دستی یا با تجهیزات مخصوص انجام می شود که باعث افزایش هزینه می شود.
  • به لطف استفاده از ماساژ صورت در تکنیک فیشیال صورت، خون سریعتر در رگ ها جریان می یابد که باعث بهبود گردش خون و سلامت بافت ها می شود.
  • هر مرحله مراقبت از صورت بین 1 تا 2 ساعت طول می کشد که در تکنیک پاکسازی صورت کمتر است.
  • روش پاکسازی پوست تنها با استفاده از یک ماسک به همین صورت انجام می شود اما در روش فیشیال صورت بسته به شرایط پوست از تکنیک های ماساژ پوست متفاوتی استفاده می شود.
  • یکی دیگر از تفاوت های فیشیال صورت با پاکسازی این است که روش فیشیال صورت در مدت زمان کوتاه تری به نتایج مطلوب می رسد.

 

تفاوت بین مراحل فیشیال صورت با پاکسازی

تفاوت بین فیشیال و پاکسازی صورت مراحل آنها هستند :

 

مراحل فیشیال پوست صورت

بررسی کردن پوست

بسته به نوع آرایش، پزشک ابتدا باید پوست را زیر نور معاینه کند. حتی این امکان وجود دارد که چشمان خود را بپوشانید و پوست بیشتری را در نور ببینید.

پس از بررسی نوع پوست شما (خشک، چرب، مختلط، حساس یا نرمال) و مشکلات پوستی مانند جوش های سرسیاه، سرسفید، چین و چروک و پیری، آسیب های ناشی از آفتاب و ارائه تکنیک های مراقبت از پوست در تابستان، کمبود آب و ... را مشاهده می کند. پس از آن او محصولات مناسب را برای ادامه درمان با شما به اشتراک می گذارد و درمان هایی را که ممکن است برای شما مفید باشد معرفی کند.

 

بخار دادن

اکثر فیشال ها از دستگاهی برای رساندن بخار داغ به پوست استفاده می کنند. این کار پوست را نرم می کند و به از بین بردن جوش های سر سیاه کمک می کند. به عنوان یک قاعده، بخار برای پوست های حساس استفاده نمی شود.

 

لایه برداری پوست

در این مرحله لایه نازکی از سطح پوست متشکل از سلول های مرده با استفاده از تکنیک های مکانیکی یا شیمیایی برداشته می شود که معمولاً با بخار دادن پوست انجام می شود.

آنزیم ها و اسیدها، پیوند های بین سلول های پوست را ضعیف می کنند. هنگام بخار می توان از آنزیم های ملایم استفاده کرد. لایه برداری های شیمیایی قوی تر را می توان به عنوان یک مرحله جداگانه روی سطح استفاده کرد.

 

خارج‌شدن جوش‌ها از پوست

این مرحله صورت برای از بین بردن جوش های سر سیاه و سر سفید برای کسانی که این مشکل را دارند استفاده می شود. افراد مختلف تحمل درد متفاوتی دارند و این میزان برای برخی افراد، به خصوص آنهایی که پوست حساسی دارند، می تواند دردناک و ناراحت کننده باشد.

اگر این کار به درستی انجام نشود، می تواند باعث تغییر پوست در برخی نواحی شود.

 

ماساژ پوست صورت

این مرحله از صورت سنتی برای آرامش و تحریک پوست و عضلات زیرین انجام می شود.

 

ماسک صورت

بسته به نوع پوست شما، در حین درمان صورت، ماسک مناسبی برای مشکلات پوستی شما تهیه می شود و ممکن است ماساژ سر نیز دریافت کنید.

مراحل پاکسازی پوست

یکی از تفاوت های مراقبت از صورت با پاکسازی صورت این است که عمل پاکسازی تنها با استفاده از ماسک مخصوص روی پوست انجام می شود و در نتیجه هزینه کمتری نسبت به مراقبت از صورت دارد. مراحل مختلف پاکسازی صورت عبارتند از:

 

شستن کامل پوست

این مرحله با استفاده از پاک کننده های بی ضرر برای از بین بردن تمام ناخالصی های پوست از جمله چربی و گرد و غبار انجام می شود. استفاده از آب گرم و صابون ملایم ممکن است بهترین گزینه برای پاکسازی پوست از آلودگی ها باشد.

 

لایه برداری پوست

لایه برداری پوست شامل استفاده از ماسک های گیاهی یا شیمیایی برای حذف سلول های مرده از سطح پوست و در نتیجه پاکسازی عمیق پوست است.

 

بخار دادن

در این تکنیک منافذ بسته روی پوست با بخار باز می شود تا عامل آکنه از بین برود.

 

عملیات ‌های مخصوص از بین بردن جوش‌های سر سیاه

پس از انجام تمامی مراحل ذکر شده، جوش های سرسیاه و سایر جوش ها از روی پوست پاک شده و در نتیجه پوستی صاف و شاداب به شما می بخشد.

 

تفاوت هزینه فیشیال صورت با پاکسازی

یکی دیگر از تفاوت های پاکسازی صورت و فیشیال صورت هزینه آنهاست :

 

هزینه فیشیال صورت

در نظر بگیرید که آیا درمان صورت به صورت عمومی یا تخصصی انجام می شود و همچنین نوع و محصولات استفاده شده روی پوست از جمله لایه بردارها، صورت و به خصوص مرطوب کننده ها را در نظر بگیرید. همه آنها می توانند از نظر فیزیکی مقرون به صرفه باشند. از طرفی برند و کیفیت مواد مصرفی نیز موضوع مهمی در درمان تخصصی و بالینی صورت است.

از طرفی بسته به اینکه شما در کلینیک یا سالن زیبایی آرایش صورت داشته باشید، قیمت آن متفاوت است. البته به دلیل استفاده از تجهیزات مدرن و اپراتورهای مجرب از ارزش بالایی در کلینیک برخوردار خواهد بود.

از سوی دیگر، در مورد انواع پوست، نوع پوست و تعداد مشکلات پوستی نیز می تواند در تعیین ارزش آن مفید باشد.

 

هزینه پاکسازی پوست

تمیز کردن پوست ارزش متفاوتی خواهد داشت، زیرا با دو تکنیک با استفاده از دستگاه بخار و بدون استفاده از دستگاه بخار انجام می شود.

برخی از سالن‌ها ماساژ را همراه با لایه‌برداری برای مدت طولانی‌تری انجام می‌دهند و به دلیل طولانی‌تر بودن فرآیند پاک‌سازی، هزینه بیشتری از فرد دریافت می‌کنند.

از طرفی اسکراب ها، مرطوب کننده ها و مهمتر از همه بسته به استفاده از تکنیک های مرطوب کننده، کیفیت و برند بهتری دارند و هنگام تمیز کردن پوست هزینه بیشتری دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *